Atentia

Orice business e compus din: idee, bani si management. Esenta mangementului e castigarea atentiei din partea oamenilor. Treaba noastra, ca si vanzatori, e sa castigam atentie din partea clientilor: asta e ceea ce dam noi, de fapt, ca si valoare suplimentara in intreaga operatie.

Un business daca n-are bani, moare. Daca n-are atentie – adica destui clienti – iarasi moare.

Atentia, in lumea veche, se castiga industrial, prin mijloace industriale. Acum, nu mai e cazul. De aia vanzatorii  au si dau, de fapt, mai multa valoare. De aceea sunt mai necesari. Mai necesari decat oricand.

Pe lumea asta nu e lipsa de bani, ci de credinta in a-i da. Orice credinta porneste prin castigarea de atentie, mai intai, apoi prin crearea unui cadru de incredere, si functioneaza in apogeu prin creare de credinta. Si se pierde, la fel, pe cale intoarsa.

Data viitoare cand va ganditi la menirea voastra pe lume, si la scopul meseriei voastre, ganditi-va ca sunteti ceea ce sunteti ca sa castigati atentie. Orice telefon in plus, orice carte de vizita lasata, orice zambet unui necunoscut, orice ora petrecuta in teren, si nu in fata televizorului, orice om nou cu care interactionezi si caruia ii lasi o urma de amintire, inseamna mai multa atentie, deci, implicit, mai mult succes, si mai multi bani pentru tine.

Vedetele de televiziune au o viata usoara pentru ca au avut sansa, extraordinara, de a castiga, simultan si imediat, atentia multor oameni. De-aia isi permit sa treaca pe rosu.