Vanzarea comparativa

Dupa mine, nu exista masina mai plictisitoare decat Ford Focus. Si asta, in pofida faptului ca m-am simtit intotdeauna bine intr-un Ford: mi-a dat acea senzatie de… eee… lucru bine facut. La viata mea, am incercat sa cumpar un Focus de vreo 4 ori: si de fiecare data am dat chix. Ma rog, la asta au contribuit din gros si neispravitii de vanzatori de Ford din Romania.

In principiu, Focus e o masina de semi-familie, oarecum urata, fara sex-appeal, fara performante si care nu starneste pasiuni. In principiu, masina pe care o cumperi nevesti-ti dupa 8 ani de convietuire, esti satul de ea, si nu vrei sa dai mai multi bani decat face relatia. Dara nici nu vrei sa renunti, ca sunt copiii la mijloc.

Tocmai datorita acestor calitati, Ford Focus e o masina care s-a vandut binisor unei anumite paturi (sa zicem, de mijloc in Romania, de ‘mai saracuti’ in Anglia). Cum si baietii astia are aspiratii, si oricum modelul e la sfarsit de cariera, ce s-au gandit baietii de la Ford?… Sa faca o extindere de linie. Au pus un motor urias, de 300 CP, luat de la Volvo, dar au lasat toata mecanica si suspensiile anterioare, in cea mai mare parte. Un fel de camila la care ai pus un motor de Suzuki, sa mearga mai repede prin desert.

Cum masina trebuia sa fie lansata, au apelat la ’emisiunea de casa’ a Ford, Top Gear.

Acum, sa ne intelegem: Top Gear nu e facuta de prosti. Dimpotriva. Nu cred ca le-a trebuit mai mult de 1,5 minute sa-ti dea seama ca se afla in fata unei provocari mari: sa vanda o masina care e atat de prost gandita, atat de rau pozitionata, atat de fara noima, incat singurul motiv pentru care s-o cumperi nu poate fi decat acela universal: pretul.

Si, pentru ca nu aveau nici o sansa sa ne-o vanda in ambalaj de una singura, au facut o vanzare comparativa: au strecurat un Megane, probabil una dintre putinele masini mai proaste, si mai prost concepute, decat Ford Focus. Si la fel de nesimtit pretaluita (e vorba de variantele sport, alea de 40,000 de Euro in Anglia). Ce a urmat, e o capodopera de televiziune, si de vanzare in acelasi timp (imi pare sincer-sincer rau de cei care nu inteleg limba engleza – dar nu mai am nici timp si nici chef sa mai fac subtitrari: am altele mai bune de facut):


 

Si, daca nu va prindeti: partea de ‘dorinta’ (sic!) e creata de insiruirea cu plan detaliu a unor caracteristici. Briliant!

Morala: cand ai un produs de kkt, fa o oferta dubla. Una, evident, mai buna decat cealalta. Mai usor de ales, nu?