Distanta de la nume la beneficiu

De ce nu functioneaza painea feliata Savoria?


Simplu: numele promite prea mult (= savoare) fata de ceea ce e: o paine feliata, rapida, cu ceva antifungice in ea sa nu mucegaieasca repede, si tinuta in punga – asa tine mai mult. O fi romanul prost, dar nu e chiar atat de prost. Daca ii spune cineva ca lanseaza Dacia Enzo, care arata ca un Ferrari, se misca ca un Ferrari, are culoarea rosie de Ferrari, dar e produsa la Colibasi, si e o Dacia, n-o sa dea nimeni 100,000 de euro pe ea.

De-a lungul timpului, am vazut multe greseli de acest tip. Se gaseste un nume – relevant pentru beneficiul general al categoriei – si se aloca unui produs, over-promitand prin acesta. Ganditi-va numai cate Gusto, Gustosso, De Gustibus, Secretul Gustului si 23 AuGustat-o ‘Naintea Ta sunt pe piata romaneasca. Si toate, incredibile: cine crede ca cineva, oricine ar fi, poate detine gustul absolut?

Sa pretinzi prea multe, cu numele pe care il dai, de la produsul sau serviciul pe care il vinzi, e o greseala la fel de mare cu cea de a-ti denigra intentionat, printr-un nume suburban, produsul.

Daca in loc de Savoria (sanatoasa si gustoasa 😀 ) s-ar fi numit orice: QuickTime, Cin’spe felii, InghiteSiFugi, PlacereaMatuluiPlinCuEfortMinimGarantat, ar fi fost mai aproape de adevar. Daca eu mi-as spune “Curca, marele GURU in vanzari, care tot ce atinge transforma in contract’ probabil ca as avea circa 15 cititori pe zi, si aia intrati din greseala, cautand poze cu ‘cur ca a lauRihanna’.

Asa ca: grija.

P.S. A, si ‘gust adevarat al painii’ facut cu o masina SF. Hai sa fim seriosi. Romanul – si nu numai – crede ca gustul adevarat apare atunci cand faci painea traditional, natural, in cuptor, pe vatra, acasa.