Trio-ul de aur

Aller guten Dinge sind drei.

In business, ai nevoie de 3 lucruri ca sa fii eficient:

  • un obiectiv, care raspunde la intrebarea ‘CE?’ (si, cand e numerizat, CAT?)
  • o strategie, care raspudne la intrebarea ‘CUM?’ (si, defalcata pe actiuni, IN CE FEL?) si
  • un concept, care raspunde la intrebarea ‘DE CE?’.

Primele doua se gasesc, in ziua de azi, in orice prezentare copy-paste a vreunui concurent, si chiar in cartile de marketing.

Cea de-a treia e, de obicei, smecheria care face ca business-ul sa mearga, si e painea si valoarea adaugata a consultantilor buni.

Daca stiti CE vreti sa faceti, IN CE FEL, dar nu stiti DE CE o sa functioneze, in realitate, aveti o mare problema. E ca si cum ati juca la ruleta: stiti ca puteti castiga, stiti si regulile jocului (se invata usor) dar nu stiti care e secretul din spate, formula care va ajuta sa castigati. Si, ca urmare, va bazati pe noroc.

Si, din pacate, succesul in ziua de azi nu se mai bazeaza pe noroc.