Metoda conditionarii

Cum poti sa refuzi pe cineva – si nu vrei s-o faci pe fata?

Il conditionezi.

“Da, sigur ca te ajut, dar – cand o face plopul mere -.”

Sau, si mai bine, legat strict de ceritor:

“Cand imi termini lucrarea aia pe care ti-am cerut-o acum 6 luni, si ai si uitat de ea.”

Cu vorbe mai frumoase, ar fi cam asa:

“Dar am si eu o rugaminte: scrie-mi o carte. Cu dedicatie. Numai mie. Da-mi-o gratis. Si, atunci, promit ca o sa-ti cumpar o bucata (sigur, daca nu e mai scumpa de 5 euro).”

E ca atunci cand clientul iti cere ceva ce nu ai in stoc – si stii ca, din cauza de lipsa de bani si de comenzi, nici n-o sa mai fie -:

“Dle Client, cu draga placere. Numai ca acest articol se livreaza numai pe comanda, si se aduce din Germania. Cu tot cu vacanta din august, dureaza 3 luni. Si, fiind comanda speciala, trebuie sa platiti inainte. Si, normal, si taxele  postare, inca 40% peste.”

Sunt clienti care retin toate neajunsurile colaborarii cu tine, si ti le arunca la momentul critic:

“Pay, ce, tu mi-ai dat oferta aia cu 50% reducere, cand ai avut-o?”

Ca si in afirmatii – o afirmatie cu intaritor/ pivot e mai puternica – la fel si in refuz/ negatie: un refuz cu motivatie e mai puternic:

“Da-mi si mie pretul pe care il dai la vecinul de vizavi, si o sa-ti fac targetul.”

Remarcati ca orice argumentare ulterioara unei astfel de spuse, e inutila. Poti sa negi cerand detalii, intrand in amanunte: ca sa vezi daca stie, cate stie. Dar nu-l poti intoarce.