Despre oferta

Despre oferta

Principala caracteristica a unei oferte (data in scris) trebuie sa fie claritatea.

De obicei, o oferta devine complicata, stufoasa, si de necitit, atunci cand vanzatorul nu e sigur pe el. Sau vrea sa ascunda ceva.

O oferta nu trebuie sa spuna tot ce faci. Ci cat costa ceea ce faci. Trebuie sa fie in jurul unui numar.

O oferta nu trebuie sa scoata in evidenta cu ce esti mai bun fata de concurenta. Chiar daca esti mai bun, oricum partea aia de text nu va fi citita.

O oferta nu trebuie sa analizeze cum ai ajuns la numarul pe care il prezinti. Ci pasii urmatori: ce ai de gand sa faci, odata ce numarul e aprobat.

Si, de cele mai multe ori, o oferta e o cerere de primire in audienta. Ca si un CV, dealtfel. Fiind o cerere, trebuie sa fie scurta. Si interesanta. A doua parte e cel mai greu de obtinut.

Un ceva e interesant atunci cand se adreseaza unui interes (nevoi, dureri, aspiratie, curiozitate) a destinatarului. Asta inseamna ca o oferta standard e ceva stupid: pentru ca fiecare om are o alta harta de interese.

O oferta, de obicei, vine dupa o analiza (sau macar o parte de constatare).

Nu exista conceptul de oferta fara analiza (precedenta). Aia nu e oferta, e lovire cu maslina in perete, in speranta ca se va lipi.

Clientul care te suna si spune: “Vreau o oferta in scris.” in realitate nu vrea o oferta in scris. Vrea sa vorbeasca cu cineva care sa ii spuna de ce nu are nevoie de o oferta in scris. (Uneori, asta inseamna sa primeasca un pret atragator.) Ce va face clientul cu oferta ta in scris?… In cel mai bun caz, o va citi, fisa, si compara cu alte oferte similare. In cel mai frecvent intalnita situatie, va fi scanata in vederea unei intalniri. Scanata: dupa un numar. De aceea e bine sa pui, prima data, numarul. De aceea e bine sa pui poze: in textul ofertei. Pentru ca alea, barem, se vad.

Daca, in continuare, clientul vrea o ‘oferta in scris’ (fara sa-l fi vazut, fara sa-i stii situatia) inseamna ca nu e client. E de aruncat la cos. E un nenea care se baga in seama, si ii e frica sa vorbeasca cu tine (si, de obicei, n-are bani sau n-are decizie).

O oferta nu inlocuieste o discutie. Doar o poate anula.

O oferta nu inseamna – neaparat- o solutie.

Iar o oferta fara un numar (nu zeci de numere, nu niciun numar, un singur numar) e inutila. Hai, de la mine, 2 alternative: adica doua numere, imperecheate.

Si inca ceva: o oferta trebuie, oricum ai da-o, sa fie memorabila.

Numar + cunostinte despre client + interesant + memorabil. O combinatie, intr-adevar, greu de refuzat.

Acum, uita-te in oferta ta, si bifeaza. N-ai ce, creaza.