NU mai folositi "Da, dar..."-uri!

NU mai folositi “Da, dar…”-uri!

“Da, dar…” are valoare de “Nu.”.

Mai are o valoare: ignora tot ce am spus inainte de dar, ia in considerare doar ce am spus dupa.

Daca tu, client, spui ceva, si vanzatorul iti spune: “Da, dle Curca, insa […]” e ca si cum ar spune: “Curca, ce ai scos pana acum pe gura nu are nici o valoare, ia asculta la mine.” sau, cu alte cuvinte “Nu te ascult, eu am o treaba de facut, mi-o fac, de ce ma interupi?…”

Am primit 2 telefoane – spam de ofertare de servicii tipografice. Unul din ele a fost cat de cat OK: nu mi-a creat foarte multe emotii negative, si am achiesat sa-mi trimita un mail. Mail-ul (de la maria.matei@eprinting.ro) il am in inbox.

Cel de-al doilea era de la un baietel care imi facea “Da, dar…”-uri. Desi mi-am propus sa fiu politicos, deja dupa al treilea am tipat la el si i-am inchis telefonul.

“Da, dar…” -urile creaza emotii negative. Clientul, in ziua de azi, alege, intre oferte similare, dupa emotiile care i se produc.

(Stiu o firma de training-uri de vanzari care are un capitol – si exercitii! – dedicat invatarii de “Da, dar…”-uri. Incredbil, trist, dar adevarat. Si oamenii primesc diplome de la firma respectiva, si se lauda cu ele prin CV-uri. Eu, cand dau de asa ceva, il descalific pe respectivul, inca dinainte de a-l vedea.)