Primesti valoarea pe care o dai (societatii, celor cu care interactionezi)

Primesti valoarea pe care o dai (societatii, celor cu care interactionezi)

Ca sa primesti mai mult, ai doua variante:

  • sa dai mai multa valoare, sau
  • sa dai aceeasi valoare unui numar mai mare de interactionatori.

In vanzari, valoare mai mare inseamna rezolvarea unor probleme mai mari.

Rezolvarea unor probleme mai mari inseamna, de cele mai multe ori, sa sapi mai adanc. Sa afli ‘de ce’-ul din spatele ‘ce’-ului. Sa afli filozofia de viata din spatele comportamentului vizibil.

Daca tu consideri ca dai valoare, dar nu primesti inapoi, nu societatea e, de fapt, de vina, ci propria ta definitie, asupra valorii tale.

Pana la globalizare, era mai usor sa-ti maresti valoarea, adresandu-te unui cluster cu dureri mai mari (potrivite solutiei tale). In acest fel, am ajuns sa vindem fructe mango eschimosilor si frigidere bosimanilor. Acum, cand orice e disponibil (aproape) oricui – numai bani sa fie – valoarea castigata usor, mutand un bun sau o informatie dintr-o parte intr-alta, e mult mai greu de gasit.

Si atunci nu-ti mai ramane decat sa-ti imbunatatesti bunul (sau, dupa caz, informatia) intr-un fel care serveste mai bine rezolvarii durerilor celor carora, deja, te adresezi.

(Daca ultima data cand ai lucrat asupra listei tale de preturi – si nu la partea de numere – sau a brosurii tale de prezentare, a fost acum 2 ani, e cazul sa le revizitezi.)